pühapäev, 6. august 2017

Kutsikad ilusalongis?

Täna oli eriti hullult vihmane ilm väljas ja midagi targemat polnud teha, kui kutsikatega esimene suurem pediküür ette võtta.
Lazy Sunday!
Nelja nädalaga on jalatallad ja kõrvad nagu kääbiku karvased jalad. Seega võtsin väikese trimmeri ja pügasin veidi.  Mingil ajal hakkavad need masinad jubedat häält tegema ja mulle tundus, et see hääl oli täna eriti vali.  Yorkie on tõug, kes peab tahest tahtmata selle masinaga harjuma ja see on sotsialiseerimisprotsessi elementaarne etapp.

Ausalt. Mul on koerte ilunurgas rohkem kamme-harju-kumme-juuksehooldusvahendeid kui mu enda vannitoas. Seega oli hea võimalus kriitilise pilguga oma hooldusjuhend ajakohaseks teha ja kutsikaostjale kõik esmavajalikud asjad kirja panna. Seekord pildistasin kõik vajalikud asjad teemade kaupa ülesse ja vihjed, kust midagi hankida juurde. Küllap neil ka kunagi tekib seda mammonat, mida kõike vaja "katsetada".

Ma ei oska öelda, kui põhjaliku materjali teised kasvatajad kutsikaga kaasa annavad aga kui mina oma esimese yorkie 13 aastat tagasi sain, siis ei olnud mul halli aimugi mida selle karvaga peale hakata.Valdavalt lugesin ja tõlkisin ingliskeelset materjali. Esimese ilusalongi külastuse tegin ka alles 5.kuuselt ja sellest see keeruline karvahoolduse kogemus mul siis alguse sai. Seega olen alates esimesest pesakonnast andnud oma kutsikaomanikele põhjalikud teadmised.

Yorkie karv on ilma aluskarvata, nii nagu inimeselgi. Valede hooldusvahenditega võid sa karvatüübi sõna otseses mõttes täiesti "pekki keerata". Pole mõtet hakata katsetama odavate supermarketite šampoonidega või pesta inimeste šampooniga. Kui soovid korralikku karva kasvatada, siis soovitan kasutada kvaliteetset koerakosmeetikat. Ps.koerakosmeetikat olen pigem ise kasutanud.

Kui tulevikus on plaan koera aretuses kasutada, siis on kohustuslikud 2 näitusehinnet "väga hea" alates 9.elukuust. Miks selline nõue? Just seetõttu, et kohtunik saaks anda oma hinnangu õige karva tekstuuri kohta või kas koer vastab tõu tüübile.

KÕIKI koeri ei peagi aretuses kasutama aga need 2 kohustulikku näitusehinnet soovitan ära teha. See annab olulist infot teile koeraomanikuna kui ka kasvataja aretustööle.


Seega on teil ideaalne võimalus külastada peale loovutust ilusalongi kord 1-2 kuu jooksul või õppida ise see ära. Kindlasti soovitan külastada kutsikakooli ja teha näitusetreeningut. Korralik kasvataja toetab teid selles protsessis.

Olete valmis kutsika karva korralikult pikaks ja põrandani kasvatama? Suurepärane väljakutse!?
Magical Charmer tulevikustaar?




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Tibupojad lendasid pesast välja!

Kätte on jõudnud aeg, kus ulakad poisiklutid kolivad uute omanike juurde. Mõni mäng läheb meil siin täitsa käest ära ja ellujäämise nimel tu...